Na rynku dostępne są bramy segmentowe, roletowe, uchylne i rozwierne, które różnią się nie tylko sposobem otwierania, ale również konstrukcją czy też wypełnieniem skrzydła. Wybór konkretnej bramy powinien być wsparty wcześniejszą analizą możliwości technicznych, naszych potrzeb i wymagań, a także warto go przedyskutować z architektem.
Bramy segmentowe cieszą się największym zainteresowaniem i składają się z segmentów połączonych zawiasami. Stalowe panele wypełnione są bezfreonową pianką poliuretanową, a wykonana z nich brama uszczelniona jest na całym obwodzie oraz w miejscach łączenia segmentów. Jest to brama ciepła, przeznaczona szczególnie dla garaży ogrzewanych.
Bramy roletowe składają się z aluminiowych profili poziomych, które są połączone przegubowo na całej długości. Dzięki rolowaniu bramy do skrzynki – nie jest wymagane dodatkowe miejsce na podwieszenie prowadnic podsufitowych, dlatego świetnie nadaje się do budynków usługowych, handlowych oraz przemysłowych.
Zarówno brama uchylna jak i rozwierna wymagają dodatkowej wolnej przestrzeni przed garażem ( max. 1, 5 m), tak by umożliwić swobodne jej otwarcie.
Skrzydło bramy uchylnej może mieć konstrukcje ramową z wypełnieniem blachą trapezową usztywnioną kształtownikami stalowymi. Możemy wybrać bramę ocieploną lub nieocieploną – bramy nieocieplone przeznaczone są dla osób, którym nie zależy na izolacji termicznej, np. w przypadku garaży wolnostojących.
W przypadku bramy rozwiernej – ościeżnice oraz skrzydło bramy wykonane są z kształtowników ocynkowanych zamkniętych. Bramę równiez można dodatkowo ocieplić oraz zamontować w niej drzwi przejściowe czy kratki wentylacyjne. Jest to najbardziej ekonomiczne zamknięcie garażu.
Zaletą bram uchylnych i rozwiernych jest łatwy ich montaż. Osadza się je wraz z ościeżnicą w otworzę – podobnie jak w przypadku montażu drzwi.
źródło: wisniowski.pl